Wat wil de schrijver ons daarmee zeggen? Zoek het zelf uit!

Literatuur is een product dat tegenwoordig het beste verkoopt als een authentiek, uniek en persoonlijk product, zoals de broden van Menno of Jordy. Tuig je boekpresentatie op met slingers en ballen, met een schmierend verhaal waarin de noodzaak van jouw schrijversbestaan en dit boek overduidelijk blijken: ‘Waarom schreef je dit boek?’ Leg uit wat je nu eigenlijk bedoelde met die verwijzing naar zus of zo in je boek, doe een beetje interessant, verwijs naar de juiste literaire goden en leg nog eens uit waarom ook alweer en dan willen we het wel lezen – als een illusionist die z’n trucs uitlegt. Geef mij de schrijvers die zich daar te vuur en te zwaard tegen verzetten.

Klik en lees de volledige tekst op Passionate Platform. O.a. over Juli Zeh, Cesare Pavese, Hemingway en Alex Boogers – die ik a.s. zondag in Donner interview.

Klik en lees meer over mijn schrijfwerk.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s